Honda NC700X, CBR1000RR - první test!

12.03.2012 16:01

převzato od Honda.cz/klub-honda

První jízdní dojmy
Portugalsko, 24 - 27.11.2011
Text: Petr Hubáček (NC700X) a Karel Táborský (CBR1000RR Fireblade)
Foto: Honda

Po výstavě v Miláně, kde Honda doslova vystřelila flotilu nových motocyklů, přišel čas otestovat první novinky, které budeme v příštím roce potkávat na našich silnicích.  Z deštivého počasí, které v listopadu panovalo v naší vlasti, jsme se tedy přesunuli do prosluněné portugalské oblasti Algarve otestovat modely NC700X a CBR1000RR Fireblade.

NC700X - očima jezdce
Když jsem motorku poprvé obcházel, vzpomněl na jednu z frází z prezentace, která představení modelu předcházela: "Tento motocykl je určen pro jezdce přestupující z nižších kubatur do vyšších stejně jako pro ty, kteří se do motocyklového světa po letech vracejí a preferují klidný, spolehlivý stroj za příznivou cenu."
Po usednutí se v jezdci rozhostí pocit pohodlí, pozičně jsou řidítka v kombinaci se sedlem řešena tak, že jezdec po celou dobu jízdy sedí na motocyklu vzpřímeně a tak jej nebolí i po absolvování větších porcí kilometrů záda. Palubní deska je přehledná a i když se do ní opře slunce, pořád dobře čitelná. Po nastartování jezdce příjemně udeří do uší zvuková kulisa řadového dvouválce, a po zařazení rychlosti zjistíte, že motor je agilní již od nejnižších otáček. Díky štíhlé siluetě a dobrému těžišti se motocykl vede lehce a intuitivně a průjezd městem v dopravní špičce je proto pohodovou záležitostí. Brzdy a jejich účinek jsou při troše šikovnosti dostačující a úměrné k výkonu a váze motocyklu, ale pro začínající jezdce vřele doporučuji příplatkovou verzi ABS, která na mokrém povrchu ušetří hodně starostí. Úžasnou předností je velký úložný prostor na místě, kde se u jiných motocyklů nachází nádrž - hravě zde uzamknete Vaše osobní věci, aniž byste je museli brát s sebou, když motocykl opouštíte. Díky univerzálnosti, jednoduchosti a praktičnosti vnímám NC700X jako vhodnou vstupenku nejen pro začínající motorkáře, ale také pro ty, kteří hledají vhodného společníka za velice příznivou cenu a nechtějí zbytečné složitosti.

                                                                                       

CBR1000RR - očima jezdce, závodníka, okruh Portimao.
První Fireblade ukázal ostatním, podle jakých pravidel se bude v dalších dekádách hrát. Díky němu jsme poznali, že sportovní motorka nemusí být nutně velký a neohrabaný monstrum, na kterým se v první zatáčce přerazíte. Honda dokázala vyrobit něco, co výborně fungovalo a ostatní se mu dlouhý roky koukali jenom do výfuku. A jaký je nový model? Jako vždy vynikající. Díky lehce přepracovanému motoru má větší výkon ve středních otáčkách a výrazně se zlepšila odezva na plyn. Je jemná, a v každé situaci předvídatelná. Moc dobrý pocit byl z nových předních vidlic BPF, které mi přes řídítka posílaly tolik jistoty, až se tomu nechce věřit. V každé chvíli jsem věděl naprosto přesně, kolik přilnavosti předek má, a co si ještě můžu dovolit. Nový zadní tlumič s dvouplášťovou technologií pracuje citlivě, a ani při opravdu agresívním výjezdu za zatáčky se motorka nepřikrčí. Naprosto parádní pocit jsem měl z brzd - u nového modelu je mnohem citlivější elektronické ABS. Ani jednou za celý den mi elektronika do řízení nehrábla, i když jsem ji schválně provokoval ostrým mačkáním páčky ve velkých rychlostech. Brzdy jsou sice propojené, ale i tak můžete motorku nasměrovat do zatáčky klouzajícím zadním kolem. Pomůže vám v tom i bezchybně fungující antihoppingová spojka.